First days Utah! - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Lieke Vromans - WaarBenJij.nu First days Utah! - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Lieke Vromans - WaarBenJij.nu

First days Utah!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

22 Januari 2016 | Verenigde Staten, Cedar City

Hello lovely's,

Na mijn deprimerende blog van vorige keer werd het tijd voor een nieuwe update. Zo, ben nu al 2 weken een american university girl! En ja, ik maak ELKE dag huiswerk. Hier is het zo dat je voor elke opdracht (vooral lezen en samenvattingen maken) punten krijgt, die later meetellen voor je eindcijfer. Maar zonder punten ben ik natuurlijk ook gewoon een voorbeeldige student. Lessen duren hier 50 min, wat betekent dat ik elke dag maar liefst 100 min college heb (zwaar heftig). Alle vakken die ik volg zijn interessant, ben blij met mijn keuze. Moet alleen erg wennen dat ALLES om Amerika draait. De mensen hier zijn echt zo proud op Amerika dat ik het soms echt een beetje uitkots. De leraren, onze lesboeken 90% gaat over Amerika, met misschien her en der een verwijzing naar een ander land. Daardoor weet ik wel weer heel veel over Amerika, dus kom maar door met die triviant vragen.

Nu even wat anders dan school. We zijn ook een weekendje naar Salt Lake City geweest, vanaf Cedar City 3 uurtjes rijden. We hebben hier geshopt, OMG een mall serieusly ik was in de hemel! Daarna zijn we naar temple square geweest; dat is een gebied van ong 40.000m2 van de mormonen of ook wel LDS (Latter-day saints). Er staan super veel mooie gebouwen en het was eigenlijk heel indrukwekkend, maar ook wel een klein beetje scary(soort van sekte idee kreeg ik er soms van). We hebben daar een rondleiding gehad en zijn nu stuk wijzer over mormonen geworden. Ook zijn we naar een mis geweest, dat was echt tof! Een mis duurt 20 min en er wordt eigenlijk alleen maar gezongen er stond een groot koor en trouwens bekijk het filmpje maar gewoon(https://www.youtube.com/watch?v=ate8SOEr_QI&feature=em-share_video_user). In de avond FINALLY biertjes en cocktails gedronken :-) Dat valt in Cedar City dus eigenlijk niet te verkrijgen! Komt door de hoeveelheid mormonen die er wonen. Je mag namelijk geen alcohol drinken als je mormoons bent (net als koffie en je trouwt op je 20ste, krijgt kinderen op je 24ste en nog heel veel andere dingen waar ik erg aan moet wennen, later meer hierover). De volgende dag zijn we naar Natural History Museum geweest en nog rondje door centrum van Salt Lake gelopen.

Het dagelijks american life verder; nou je hebt hier dus een Walmart en dat is geen gewone supermarkt damn! Ik wist niet waar ik moest beginnen... Je hebt echt letterlijk ALLES. Van tv's tot eten naar kleding; het zijn gewoon 10 winkels in een. En daarbij is echt alles groot, geen kleine shampoo flesjes, nee hoor alleen van 1,5 liter... We keken onze ogen uit, zijn ook 3 uur gebleven, hebben ons prima vermaakt :-) Nu zijn we er al ongeveer 6x geweest het is een soort van dag-uitje geworden. Ernaast zit ook een homedepot, dat kende ik van Extreem Homemakeover, dus hebben we daar ook een kijkje genomen. Nou daar hadden we dus echt niets te zoeken, soort van Gamma maar 10x zo groot. Dit zijn naast een klein schoenenwinkeltje/kledingwinkel ook serieus ongeveer de enige winkels in Cedar City. Maar Fastfood restaurants zijn er in overvloed, waar ik natuurlijk erg fan van ben... Ik eet al 2 weken sla en af en toe wat rijst en als ze couscous hebben ( tot nu toe 1x gehad) dan ben ik een gelukkig mens! Verder is hier alles vet, vet en nog eens vet en gewoon vies. We hebben wel een restaurantje ontdekt, waar ze tot onze verbazing WIJN schonken en de lekkerste pizza's van de wereld hebben ennnn ook nog is normaal brood met tapenade(HEMELS), dus we hebben al gezegd dat wij er vaste klant worden. :-)

Sport is hier echt een big thing. Ik ben dus al naar Basketball (zo saai, schrijf deze blog ook onder de wedstrijd haha) geweest en gymnastics en ze zijn hier erg serieus over hun sport, ook al zijn ze mega slecht. Elke wedstrijd die ik heb gekeken verloren de T-birds, maar het is best prima avond verdrijf.

Zo genoeg geschreven, de wedstrijd is ook voorbij (natuurlijk weer verloren) aanstaande zaterdag ga ik 12 km hiken in Zion National Park, jaja outdoorie girl here! En je zult het niet geloven, maar ik ga ook over 2 weken kamperen in canyons nationalpark net als op discovery, dus ZONDER wc etc.. Ik weet niet waarom ik me daarvoor heb ingeschreven, maar ik denk onder het mom van YOLO.. wat ook al erg is! Gelukkig heb ik veel geleerd van discovery, dus als ik vast kom te zitten in de sneeuw is Lieke voorbereidt, so don't worries!

Speak you later!

Liefs, Liek

ps; ik vind kaartjes ontvangen erg leuk om zo mijn kamertje een beetje op te fleuren, dus nog een laatste keer spam: Lieke Vromans PO Box 8236, Cedar City, UT 84720

  • 22 Januari 2016 - 13:46

    Huub Kolen:

    Dag Lieke,
    Ik geloof dat ik me nog geen zorgen hoef te maken over je. Druk programma, dat dan weer wel. Enjoy en carpe diem.
    'Ome' Huub

  • 22 Januari 2016 - 14:23

    Ella:

    Lieffie!
    Goed bezig! Lekker huiswerk blijven maken!
    Trots op je goed dat je nu wat meer geniet:P
    Cool hoor graag meer stories in holland:D
    XX

  • 22 Januari 2016 - 17:36

    Henk:

    Het was even lang wachten maar dit is een goed verhaal. Leuk om te lezen! en geweldig wat je allemaal meemaakt. Behalve die 100 minuten les, dat zijn maar 2 lesuren! Ik geef er 7 achter elkaar of 8 als het moet. Waar heb je t over..... :-). Ik ben benieuwd wat voor yankee-girl er terugkomt straks. Liefs, Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 05 Jan. 2016
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 3059

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 05 Januari 2016

Southern Utah University - Cedar City

Landen bezocht: