Las Vegas, New Orleans, Los Angeles & San Diego! - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Lieke Vromans - WaarBenJij.nu Las Vegas, New Orleans, Los Angeles & San Diego! - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Lieke Vromans - WaarBenJij.nu

Las Vegas, New Orleans, Los Angeles & San Diego!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

28 Maart 2016 | Verenigde Staten, Cedar City

Halloooo hier ben ik weer!

Ik had dus beloofd in mijn vorige blog dat ik jullie wat zou vertellen over Vegas en New & Orleans. Ik ben echt een klein beetje heel erg verwend, want ik ben net een weekje terug van Los Angeles en San Diego (Spring Break) en daardoor voelt ons weekendtripje alweer een tijd geleden. Gut wat erg! Ik geniet echt van elk moment, maar man oh man wat maken wij veel mee en we zien zo onwijs veel! Woensdag komen lieve papsie en patricia al op bezoek en gaan we weer een weekje weg. Dus om nu maar even bij te blijven ga ik jullie vermaken met 4 cities in one blog. Ik zeg gooi die voetjes omhoog, kruip op de bank, pak een wijntje en veel lees plezier. Voor degene die nu denken, ja getver ik heb helemaal geen zin om die elle-lange jaloersmakende verhalen van Lieke te lezen, surf dan even naar liekeintheusa.wordpress.com en bekijk de 1 minuut foto filmpjes, vergeet niet je geluid aan te zetten. jaja, ik ben van alle markten thuis.

First city first Vegas;
We hadden 2 dagen Vegas gepland, voordat we onze vlucht naar New Orleans zouden pakken. Het is 3 uurtjes rijden vanaf Cedar en we konden meerijden met ons vriendinnetje Hanna. We verlieten de sneeuw en kwamen aan in 25 graden zonnig Vegas, jeeej! Na een aantal uur rond dwarrelen op de strip (een straat waar alle Casino’s zijn) met bier (jaaa je mag er met bier op straat) hadden we elk casino van binnen en van buiten gezien. Ze zijn MEGA groot, het is er altijd donker, er hangen nergens klokken en ook al mag je binnen roken het ruikt er altijd lekker. We zijn in 1 dag in Parijs, Rome, Venetië en New York geweest, het kan daar allemaal. Natuurlijk konden we deze stad niet verlaten zonder gegokt te hebben en het leuke daaraan is dat je GRATIS drankjes krijgt. Ik heb geprobeerd om veel geld te winnen, maar helaas 10,50 winst. Vegas is eigenlijk gewoon heel erg bizar! Valt ook niet echt heel goed uit te leggen, je moet het echt met je eigen ogen zien. Ik denk dat het een van de gekste plaatsen is waar ik ooit in mijn leven ben geweest. Je kijkt naar rechts en iemand verliest duizenden dollars en geeft geen kick, je kijkt naar links en je ziet een oma die al uren kwartjes in een machine stopt, je knippert met je ogen en Elvis staat ineens voor je neus. De laatste dag sliepen we in een mega gezellig hostel in Downtown Vegas, we zijn die avond met mensen van over de hele wereld (Australië, Engeland, noem het maar op) naar een barretje geweest. Vegas deze stad slaapt ECHT nooit, de gratis biertjes smaakte er lekker, maar ik word nooit rijk dmv gokken ;-) Op naar New Orleans!

NOLA – New Orleans
We kwamen om 01.00 uur in de nacht op New Orleans aan en om geld te besparen besloten we die nacht op het vliegveld te slapen. Dat is kortom uitermate treurig kan ik je vertellen; mega koud en niet comfortabel plus was ik elke keer bang dat mijn spullen zouden worden gejat. Na niet geslapen te hebben, maar om het wat positiever te maken met een hele lekkere donut, vertrokken we om 06.00 uur met de bus naar de binnenstad. We hadden een Airbnb geboekt en dat was echt een super schattig huisje, toen we daar aan kwamen zijn we ook gelijk gaan slapen. In de middag zijn we de stad gaan ontdekken en OMG I LOVE New Orleans, het was liefde op eerste gezicht (Joost als je dit leest; bedankt voor de tip!!!). Het is echt net een frans stadje, dat is waarom ik het ook zo leuk vond denk ik; het ziet er niet Amerikaans uit. Op elke hoek van de straat staan mensen Jazz & Blues te spelen en dat 24/7. In de avond zijn we naar Bourbonstreet geweest en hebben daar lekker drankjes gedronken, muziek geluisterd en het leuke ervan is dat het gewoon buiten op straat is, echt mega gezellig! De sfeer van deze stad; ik kom hier zeker nog een keertje terug, my new favo city!!

Los Angeles
Springbreak, dat betekend een hele week vrij! We konden weer met Hanna meerijden en dit keer naar Los Angeles, haar vriend woont daar of eigenlijk verloofde ze gaat trouwen in mei  Super fijn dat we elke keer mee kunnen rijden, want dat scheelt ons heel veel geld; benzine is namelijk heel cheap hier. We verbleven hier 3 dagen in een hostel midden op de Walk of Fame. De eerste dag hebben we gewoon een beetje rondgewandeld op de Walk of Fame en we hadden een leuk kamergenootje (meisje uit polen), dus zijn we in de avond met haar wat biertjes gaan drinken. Eindelijk normaal bier, hier in Utah kan je alleen maar 3,2% biertjes drinken en dat smaakt echt naar water… De volgende dag zijn we met z’n 3e naar de Hollywood Sign geweest en naar een museum, was eigenlijk niet zo heel erg boeiend. De derde dag hadden we afgesproken met Hanna en zijn we naar Santa Monica & Venice Beach geweest, even lekker uitgewaaid op het strand. Anniek en ik zijn ook nog naar Rodeo Drive/Beverly Hills geweest, ik hoopte daar de Kardashians te spotten maar helaas, niemand gezien. We hadden kaartjes gekocht voor LA Galaxy de zondagavond, de voetbalclub, en dat was echt heeeeeel tof om mee te maken. Het gaat er hier echt op zijn Amerikaans aan toe; vuurwerk op het begin en als er een goal wordt gemaakt dan springt IEDEREEN in de lucht en krijg je nog meer vuurwerk. Ze wonnen met 4-1 en deze avond was echt het leukste van LA; enig minpuntje is dat een biertje 10 dollar kostte… Voetbalstadion was nog al ver van ons hostel verwijderd en we moesten met het openbaar vervoer om 10u in de avond; dat is in Amerika best een beetje creapy echt de meest gekke mensen zitten er in een bus. Komt denk ik omdat iedereen eigenlijk een auto heeft alleen de gestoorde mensen gaan met het openbaar vervoer en de toeristen dus. We waren ook best wel een beetje blij dat we met 20 Engelse mannen in de bus zaten, zij waren ook naar de wedstrijd geweest, en ze hebben ons helemaal tot ons metro station afgezet, we voelde ons erg veilig met al deze mannen om ons heen haha, echt super lief! De volgende dag was het tijd om met de bus naar San & Diego te gaan dat is 3 uurtjes rijden.

San Diego
Eerste 2 nachten sliepen we in een hostel in Ocean Beach en dat is echt surfers paradise. Klein plaatsje aan het strand met allemaal barretjes en hippe/laidback mensen. De zon scheen en hier hebben we lekker gerelaxed met boekje aan het strand, veel biertjes gedronken en geyahtzeed/beerpong gespeeld met mensen uit het hostel. Weer heel veel mensen ontmoet en zelfs een meisje uit Nederland, was heel gek om Nederlands te praten met iemand anders dan Anniek. We wisten eigenlijk nog niet wat we vanaf woensdag zouden doen hadden niets geboekt ofzo, alleen vanaf vrijdag zouden we 3 dagen ergens anders in San Diego verblijven. Dus hadden we besloten om 2 dagen naar Mexico te gaan, omdat dat heel dichtbij is je kunt zo de grens over. We hadden een heel leuk airbnbtje gevonden in Tijuana (plaatjes over de grens) en gingen op pad, was heel erg raar om lopend de grens over te steken. We hadden een heel huisje voor ons zelf en het was echt heel leuk met een balkonnetje, we wisten al dat we in de avond niet alleen de straat op konden gaan, dus hadden we besloten om die middag even rond te fietsen en boodschappen te doen. We kwamen erachter dat echt niemand Engels sprak en dat het niet zo heel veilig was. Die avond heb ik gekookt en hebben we een boekje gelezen op ons balkonnetje met echt een amazing sunset! We zouden de volgende dag eigenlijk ook nog een nacht in Mexico blijven, maar we voelde ons toch niet op ons gemak, dus zijn we die ochtend weer naar San Diego gegaan. We moesten voor die dag nog even uitvogelen waar we zouden blijven en gelukkig konden we een nacht eerder bij de couchsurfer blijven, waar we eigenlijk vanaf vrijdag zouden verblijven. Het was aan de andere kant van San Diego en William was echt top, duitse/mexicaanse jongen. We zijn met hem en zijn vrienden naar barretjes geweest, naar een American Houseparty, La Jolla; dat was echt heel cool zeehondjes op het strand, ik wilde ze allemaal mee naar huis nemen. Natuurlijk weer beerpong gespeeld, waar ik dus echt mega slecht in ben, maar word met de dag beter! We hebben hier echt super leuke laatste dagen gehad. Anniek en ik zijn de laatste dag nog naar Balboa Park, Seaport Village en de Glass Lamp Quarter geweest, beetje de highlights van San Diego. Lekker rondgewandeld en op het einde van de dag zijn we op een terrasje wijntjes gaan drinken en hebben we yathzee gespeeld. De volgende dag zijn we met de bus weer terug naar Los Angeles gegaan en daar heeft Hanna ons opgehaald.

Springbreak was echt heel tof! Mooie dingen gezien, leuke mensen ontmoet en gewoon een heel fijn sightseeing weekje gehad  Ik vergeet vast heel veel dingen te vertellen, maar dat komt wel als ik in Nederland ben en de foto’s erbij heb ;) Nu nog maar 3 nachtjes slapen en dan komen mijn ouders, OH MY zo EXCITED! Kan niet wachten om hun alles hier te laten zien, vind het heel leuk dat ze kunnen zien waar ik studeer/woon en weten waar ik elke keer over praat op skype. Ze blijven een nachtje hier in Cedar City en dan gaan we een weekje met de camper op pad, heel veel zin in. Ik ben natuurlijk ook bijna jarig er staat al een bday feestje gepland nadat we terug zijn van ons weekje weg, dan nog maar 2 weken en is ons semester alweer voorbij en gaan we op roadtrip. Time really flies!! Hoe het op school gaat(A+ in overvloed), waar ik me verjaardag heb gevierd (ik denk in de Grand Canyon, maar weet het niet zeker) en hoe het weekje weg was vertel ik de volgende keer!

Dikke kus uit Utah

Oh en bedankt voor alle lieve kaartjes, mijn kamertje is zo gezellig nu :-D

• 28 Maart 2016 - 11:22

Henk:

Fantastisch om te lezen Lieke! Geniet van je tijd daar, ook met Mark en Patricia
    Liefs, henk

• 28 Maart 2016 - 19:28

Lieke Vromans:

Dankjewel! Ze zijn er helemaal klaar voor :-) Ik kan niet meer slapen, vind het veels te leuk dat ze er bijna zijn! X

Tags: SPRINGBREAK