Why The Hell Would Anyone Go Camping?! - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Lieke Vromans - WaarBenJij.nu Why The Hell Would Anyone Go Camping?! - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Lieke Vromans - WaarBenJij.nu

Why The Hell Would Anyone Go Camping?!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

20 Februari 2016 | Verenigde Staten, Cedar City

Hi Nederlanders!

Ok het is dus gewoon al bijna een maand geleden dat ik een blog heb geschreven, sorry sorry! Maar dat komt ook omdat mijn Engelse blog; liekeintheusa.wordpress.com ook veel tijd vergt en dat is natuurlijk voor punt. Voor degene die dat nog niet wisten, voor mijn class Social Media houd ik een blog bij, waar ik aan het eind van het semester hopelijk een A+ voor krijg. Ik schrijf daar eigenlijk beetje over dingen die mij bezighouden in Amerika. Het is geheel in het Engels en dat is eigenlijk (om dood te schamen) nog best dramatisch, maar je zou me moeten horen praten! Dat is dus erg verbeterd :-) Maar nu to the point: like/reageer/volg mijn andere blog vooral, want hoe meer reacties/vindikleuks/volgers daar; hoe hoger mijn punt aan het eind van mijn semester! Ik blijf ook gewoon Nederlandse blogs schrijven, want voor mijn Engelse moet ik aan een aantal voorwaarden voldoen en hier kan ik lekker typen en jullie blij maken met heleeee lange verhalen (die ik later lekker terug kan lezen).

Zo. nu ik dat heb gezegd door naar wat ik hier allemaal heb gedaan en dat is (als ik er nu zo over nadenk) MEGA veel in 1 maand tijd. Om te beginnen zijn we gaan kamperen; ja KAMPEREN geloof het zelf ook soms nog niet dat ik dat heb gedaan. We zouden naar Canyonlands en als je dat ff googled weet je dat we dit tripje niet konden laten gaan, zo mooi zag het eruit. Met onze voorbereidingsgesprek werd er vertelt dat er geen sneeuw zou liggen en er prima weer zou zijn. Nou hier kan ik kort en krachtig over zijn het was fucking -20 en er lag 10cm sneeuw. We vertrokken om 16u vanuit school en moesten 5 uurtjes rijden. Toen we daaraan kwamen zagen we dus de sneeuw en voelde we ook hoe koud het was. First things first en dat was vuur maken, wat al een hele uitdaging was, want droog hout zoeken als alles onder sneeuw ligt, tja dat is er gewoon niet. Maar we lieten ons niet uit het veld slaan en gingen korst van bomen schrapen om zo bij droge gedeelte korst te komen die we vervolgens makkelijker konden aansteken. Het was natuurlijk donker, dus dit ging geheel in stijl met een zaklamp op mijn hoofd. Ik voelde me als Bear Grylls, toen uiteindelijk het vuur aan was konden we ons opwarmen en s'mores(marshmallows maken, tussen 2 lage koekjes en 1 laag chocola leggen en dan SMULLEN - check foto) eten. Dat is zoooooooo lekker; ik denk dat ik er ongeveer z'n 10 achter elkaar op heb (als het niet meer is). Toen we beetje waren opgewarmd moesten we de tenten nog opzetten, dat was eigenlijk best wel easy, alleen lagen we wel in 10cm sneeuw. Samen met Anniek en Rachel deelde ik een tent. Toen we gingen slapen stond de teller al op -16 en zat er niets anders op om zo dicht mogelijk tegen elkaar te gaan liggen. 70% van de tent was leeg, omdat we als sardientjes tegen elkaar aan lagen en ik het nog mega koud had, want aan mijn kant zat dus een gat waar telkens de wind doorkwam :-( Gelukkig had ik mijn beste vriendje bij me: de warm-houd-fles waar kokend water inging en die de hele nacht soort van warmte afgaf. Die heb ik dus de hele nacht en volgende dag tussen mijn voetjes gehouden, omdat ik letterlijk geen gevoel meer had in mijn voeten! We stonden de volgende dag om 06.00 op, er stond een hike te wachten en daar zouden we de zon zien op gaan, wat erg bijzonder had moeten zijn. EN NU KOMT HET: HET WAS DUS MISTIG er was helemaal NIETS van het uitzicht te zien! Wij terug naar het kamp en toen uiteindelijk bijna iedereen chagrijnig was en we allemaal geen gevoel meer hadden in ons lichaam, hadden we besloten om terug te rijden en naar Arches National Park te gaan. Waar ik eigenlijk toen echt geen zin meer in had! Gelukkig was het op Arches National Park beter weer en ben ik uiteindelijk wel blij geweest dat ik dat heb mogen zien, want het was PRACHTIG! Toen ik thuis kwam heb ik 2 uur onder de douche gestaan en gezworen dat ik NOOOIT NOOOIT NOOOIT meer ga kamperen in de sneeuw met -20 in de bergen!!! Achteraf gezien was het kamperen ook helemaal niet nodig geweest voor Archers, dat lag niet zo heel ver van Cedar City.

Hetzelfde weekend de zondag was het Superbowl Sunday en dat was zooooooooooo leuk! We zijn naar een barretje gegaan in Cedar City en hebben super veel bier gedronken, echt bier!! Dus niet van dat halve 3,2% waterige shit, wat je niet eens bier kan noemen. Ik ben er dus die avond achter gekomen dat ik Football leuk vind :-) Misschien kwam dat ook door de sfeer, nacho's, reclamebingo etc maar we hebben er igg erg van genoten en het de volgende ochtend ook goed gevoeld. 1 maand niet drinken doet toch wel wat met je zeg... Het is hier nu super lekker weer, zonnetje en 17 graden :-) Dus ik ga weekend vieren met een glaasje Cola buiten. In mijn volgende blog ga ik vertellen over onze weekendtrip naar New Orleans en Vegas. Dat was ge-wel-dig!! (dit keer wacht ik er niet te lang mee, beloofd)

Kus uit Utah!

Oh en de 3 mensen die een kaartje hebben gestuurd bedankt! Vind ik echt heel leuk! Anniek heeft al 17 kaarten en ik keek niet eens meer in mijn postbus, want het was elke keer een deceptie, maar jullie made my day :-) En het maakt mijn kamertje wat vrolijker! Extra dikke kus voor jullie!

  • 20 Februari 2016 - 10:43

    Nikki:

    Fantastisch Liek wat een verhalen!! Een maand zonder alcohol is nog meer bikkel dan dat kamperen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 05 Jan. 2016
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 3049

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 05 Januari 2016

Southern Utah University - Cedar City

Landen bezocht: